anthilias

Alla inlägg den 25 januari 2012

Av Gun - 25 januari 2012 21:53

Som bara den och näsan rinner. Inte alls kul. Har skottat snö idag med. Men det var inte så
mycket den här gången. Räcker nu! Vi har ett par grader kallt men det är ändå
skönt ute.


Idag har jag varit och valt ut min present. 25 års gåva från kommunen. Har argumenterat och
bett att jag skulle få välja och lägga till egna pengar så jag kunde få det jag
önskade mig. Men inte! Trodde det var lika som landstinget, där får de välja
själva hur de vill göra.

 Nu är inte jag otacksam. Men bara få välja något av de alternativ
som fanns och inget var jag. Ska man då bara välja en sak och lägga in det
längst in i ett skåp??? Är det meningen och tanken? Min första tanke var jag
struntar i det. Men så bestämde jag mig för att gå och titta på det enda
alternativet som jag kunde tänka mig. En keramiker.

 Så dit kom jag idag måttligt glad. Förstod genast att hon var informerad om mina åsikter. Hon
visade in mig och såg avvaktande ut. Det första jag såg….( Och jag tänkte jaha
skål var det jag skulle välja) var Spårö båk.


Den har jag alltid tyckt om. Då berättade hon att jag fick välja något annat som var i min
smak. Då valde jag Spårö båk och en skål. Skålen skulle hon bränna blir i vitt
lite skimrande svårt att förklara hur den ser ut.

 Om jag är nöjd… Ärligt nej, för hade jag fått välja som jag trodde hade jag köpt mig antingen ett odlat
pärlhalsband eller ett halsband som har guldstavar med pärla i mellan.


Sedan blir det middag ute på Gränsö slott. Ska jag gå? Just nu känns besvikelsen…… så
svaret är nej. Vi får se.

Ni får ha en fortsatt trevlig kväll.

Kram gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards