anthilias

Alla inlägg under augusti 2011

Av Gun - 20 augusti 2011 20:13

än väntat idag. Till och med tittade solen fram  . Fick lite panik på morgonen...letade efter ett recept på en äppelkaka. Men hur jag än letade så var det borta. Till slut kom jag på att jag hade delat med mig av receptet ute på LDBpsp.

Så jag skrev och frågade om någon hade det kvar. Jag fick nästan omgående svar och receptet. Tack Berit och Inger om ni läser det här.

Ja nu kan jag baka kakan.

Nu på eftermiddagen fick jag ett ryck och började skrapa bort färgen på mormors mjölkpall. Den är brun och ska bli vit (shabby chick) har jag tänkt mig. Har tänkt börja många gånger..... men inte blivit av.

Nu ska jag titta lite på tv:n. Ni får ha en fortsatt trevlig kväll.

gun



Av Gun - 19 augusti 2011 20:06

har vi fått. Har varit trist hela dagen. Känns verkligen som höst nu. Är bad säsongen redan över?? Vill inte tro det. Jag som skulle ha lackat trätrallarna och måla det sista på friggeboden nu i helgen. Får hoppas på att solen kan titta fram lite i alla fall.

Trevlig helg önskar jag alla här ute.

gun

Av Gun - 17 augusti 2011 21:54

ont i armarna efter igår. Så idag fick det bara bli att jaga ogräs i landen.

Nu har regnet kommit.... bra för det är lite torrt i alla land. Vi var iväg med barnen på långpromenad och plockade björnbär. Det fanns faktiskt gott om bär. Barnen var härlit kladdiga om munnen:).

gun

Av Gun - 16 augusti 2011 22:28

har jag nu. Har kört med trimmern runt alla land och kanter. Kan inte begripa varför Gubbarna saktar in sina bilar och kollar när man kör med trimmern.....

Har de aldrig sett en kvinna förr köra en trimmer tro... jag bara undrar för det är samma visa varje gång!

Nu är det God natt för i morgon är det en ny arbetsdag som börjar tidigt.

gun

Av Gun - 14 augusti 2011 22:39

Här kommer kakan. Bilden kom inte med förra inlägget.

Nu ska jag krypa till sängs.

Godnatt

gun


 
Av Gun - 14 augusti 2011 21:25

Helgen har gått riktigt fort. Beror väll på att man hela tiden gjort saker.

Idag har vi haft grått och trist väder. Inget regn men det har hängt i luften.

Har gjort massor av nyttiga saker som städa och stryka. i morgon blir det gräsklippning. Gräset växer som bara den.

Fick besök på eftermiddagen så jag bakade en blåbärskaka av blåbären som jag passade på att plocka i fredags när vi var i skogen med barnen.

Mums den är god:).

Nu får ni ha en trevlig vecka.

gun

Av Gun - 13 augusti 2011 20:24

Veckan som varit gick fort... fast det var motigt att börja jobba igen. Igår efter jobbet åkte jag med min kompis till Finnspång och besökte hennes bror med fru.

De har nyligen flyttat tillbaka dit från Norrköping. Deras lägenhet var jätte fin och det fanns en lummig trädgård till huset.

Vi fick en jättegod tacospaj och sallad med gott dricka till och en nybakad toscakaka till kaffet. Jätte gott Aina.

Kom hem sent i natt och nu på morgonen drog jag upp till Linköping för att fira min son som fyllde år i torsdags. Grattis Mikael! Hjälpte till lite med att sätta upp gardiner i nya lägenheten. Blev hur fint som helst.

Nu är jag hemma igen. Känner mig som landsvägens riddare.

gun




Av Gun - 10 augusti 2011 17:42

 och snart har man jobbat en vecka. Varje kväll har det varit något som måste göras.

Så tiden vid datorn har varit minimal. Har inte hunnit att skriva något här ute...

Vädret här har verkligen svängt idag. Ena stunden sol nästa stört skurar av regn.

Men vi har ändå passat på att vara ute så mycket vi kunnat på jobbet.

Man märker att det börjar bli kyligare och mörkare nu på kvällarna.

 Det känns tråkigt för jag vill ha kvar våra härliga sommarnätter. Snart är

badsäsongen över den med.

gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards